alla Filosofia Dialogica, Letteratura, Relazioni Internazionali, Scienze Interculturali, Diritti Umani, Diritto Civile e Ambientale, Pubblica Istruzione, Pedagogia Libertaria, Torah, Kabballah, Talmude, Kibbutz, Resistenza Critica e Giustizia Democratica dell'Emancipazione.



ברוך ה"ה







giovedì 2 febbraio 2012

canzone napoletana: "VIERNO" (Acampora, De Gregorio - 1946) secondo PAOLO FILIPPI



VIERNO (inverno)
Acampora, De Gregorio - 1946

nella voce di Paolo Filippi

IN NAPOLETANO

E' vierno, chiove, chiove 'a na semmana
e st'acqua assaje cchiù triste mme mantene.
Che friddo, quanno è 'a sera, ca mme vène,
cu st'aria 'e neve, mo ca manche tu.
'Sta freva, ca manch'essa mm'abbandona,
'sta freva, 'a cuollo, nun se leva cchiù.

Vierno,
che friddo 'int'a stu core
e sola tu,
ca lle puó' dà calore,
te staje luntana e nun te faje vedé.
Te staje luntana e nun te cure 'e me.

Ca mamma appiccia 'o ffuoco tutt' 'e ssere
dint'a 'sta cammarella fredda e amara?
"Ma che ll'appicce a fà, vecchia mia cara,
s'io nun mme scarfo manco 'mbracci'a te?"
Povera vecchia mia, mme fa paura.
E' n'ombra ca se move attuorno a me.

Vierno,
..........

IN ITALIANO

E' inverno, piove, piove da una settimana
e quest'acqua mi tiene molto più triste.
Che freddo, quando è sera, che mi viene
con quest'aria di neve, ora che manchi tu.
Questa rabbia, nemmeno lei mi abbandona,
questa rabbia, di dosso, non si toglie più.

Inverno,
che freddo in questo cuore
e solo tu,
che gli puoi dare calore,
stai lontana e non ti fai vedere.
Tu sei lontana e non ti preoccupi di me.

Perchè mamma accende il fuoco tutte le sere
in questa cameretta fredda e amara?
"Ma cosa lo accendi a fare, mia cara vecchia,
se non mi scaldo nemmeno tra le tue braccia?"
Povera vecchia mia, mi fa paura.
E' un'ombra che si muove intorno a me.
Inverno,
...........

Nessun commento: